ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان به‌صورت ملی و بین‌المللی معرفی می‌شود

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «برای کمپین معرفی و توسعه سیستان و بلوچستان، پویشی با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و سه اقدام بین‌المللی شکل گرفته است.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، ابراهیم لاریجانی در نشست مدیران تاسیسات گردشگری این استان که در سالن جلسات موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار شد، اظهار کرد: «بنا بر دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مقرر شد سه استان از اواسط سال ۹۸ به‌طور ویژه مورد برنامه‌ریزی ملی قرار گیرند که سمنان، کردستان و سیستان و بلوچستان از جمله این استانها هستند.»

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: «برای کمپین معرفی و توسعه سیستان و بلوچستان، پویشی با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و سه اقدام بین‌المللی شکل گرفت تا هم به شناخته شدن استان کمک کند و هم با همکاری آژانس‌ها در این استان به نقطه‌ای برسیم که حضور گردشگران به حداکثر برسد.»

این مسئول با بیان این‌که ۳۱ اداره کل استانی در بحث معرفی استان سیستان و بلوچستان با ارائه بیلبوردهای رایگان، نصب پوستر و بنر همکاری می‌کنند، ادامه داد: «برنامه‌های شب‌های فرهنگی در یزد، تهران، مجموعه توچال و خراسان شمالی توسط حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان برگزار شده و بعد از ایام محرم و صفر نیز دوباره برنامه شب‌های فرهنگی در استان‌های دیگر برگزار می‌شود.»

او با اشاره به این‌که از ۱۵ آبان تا ۱۵ دی ماه جشنواره بزرگ سیستان و بلوچستان به مدت دو ماه در این استان برگزار می‌شود، افزود: «این برنامه با اجرای برنامه‌های رالی، موسیقی محلی و غیره برگزار خواهد شد و جشنواره فرهنگ و هنر ساحل‌نشینان نیز با حضور هفت استان ساحلی در چابهار برگزار می‌شود.»

لاریجانی بیان کرد: «در بحث زیرساخت‌ها مشکلاتی در این استان وجود دارد اما باید با زیرساخت‌های موجود کارهای بزرگ‌تری انجام شود و ضریب اشغال هتل‌ها بیشتر شود، چرا که با افزایش حضور گردشگران، زیرساخت ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.»

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود: «قرار است تور یک هفته‌ای سبلان - تفتان توسط آژانس گردشگری تبریز برگزار شود.»

این مسئول با اشاره به اینکه در تجربه فرهنگ سفر مردمان ایران، سفرهای طولانی وجود دارد و باید این سفرها را به سمت سیستان و بلوچستان نیز هدایت کرد، افزود: «برخی از آسیب‌هایی که در این استان وجود داشته بسیار پررنگ و پرحجم به نمایش گذاشته شده است و باعث شده زیبایی‌های آن دیده نشود.»

او گفت: «رسانه‌ها بیشتر به زیبایی‌ها و داشته‌های مردم بپردازند و توانشان را در معرفی جاذبه‌های استان بگذارند چراکه بیان محرومیت‌ها تاثیر منفی در نگاه‌ها می‌گذارد.»

لاریجانی با بیان اینکه باید به گونه‌ای به مشکلات پرداخته شود که تاثیر منفی نداشته باشد، اذعان کرد: «بعد از محرم و صفر در تمام استان‌ها بیلبوردهای استان سیستان و بلوچستان نصب می‌شود اما همه مسئولان، رسانه‌ها و فضای مجازی باید متحد باشند.»

این مسئول ادامه داد: «مدیران آژانس‌ها، تاسیسات و فعالان گردشگری نیز ظرفیتی برای توسعه گردشگری هستند.»

وی گفت: «راهنمایان گردشگری می‌توانند در بحث معرفی انقلابی به‌وجود بیاورند و در آینده‌ای نزدیک و شاید کمتر از 10 سال دیگر در سیستان و بلوچستان شاهد روزی خواهیم بود که مردم با اشتیاق فراوان به این استان سفر کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398070511

برچسب‌ها